Може ли някой да ми каже в кои случаи трябва да се вади удостоверение за търпимост на строежите, удостоверения за идентичност на имота и на имена,както и удостоверение за описанието на имота? Както и за колко време общинската съответна областната администрация удостоверяват, че имота не е актуван като общински,съответно държавен. В колко екземпляра трябва да бъдат молба - декларацията до нотариуса, както и постановлението му?
Ще бъда много благодарна на тези ,които ми помогнат
- Дата и час: 24 Ное 2024, 15:24 • Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
обстоятелствена проверка
|
|
7 мнения
• Страница 1 от 1
Re: обстоятелствена проверка
Удостоверение за идентичност се вади, когато има разлика в описанието на имота, адрес, квадратура, сменено име на улица, и т.н., за имената е валидно същото - тук записан така, там - онака,, сменяла дама фамилии по баща и по мъж... В областния управител молбите за актуване и деактуване са бавят около месец за София /доколкото знам, но не със сигурност/. Един оформен екземпляр /подписи, печати, номера ит.н/ трябва за нотариуса. Постановлението е в един акземпляр и остава по нотариалното дело.
- G
Re: обстоятелствена проверка
параграф 16 от ЗУТ изброява за кои строежи за които няма строителни книжа могат да бъдат предмет на сделки , пред нотариуса освен всички изискуеми документи се представя и удостоверение за търпимост
§ 16. (1) (Доп., ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Строежи, изградени до 7 април 1987 г., за които няма строителни книжа, но са били допустими по действащите подробни градоустройствени планове и по правилата и нормативите, действали по време на извършването им или съгласно този закон, са търпими строежи и не подлежат на премахване и забрана за ползване. Те могат да бъдат предмет на прехвърлителна сделка след представяне на удостоверение от органите, които са овластени да одобряват съответните инвестиционни проекти, че строежите са търпими.
(2) Незаконни строежи, започнати в периода 8 април 1987 г. - 30 юни 1998 г., но неузаконени до влизането в сила на този закон, не се премахват, ако са били допустими по действащите подробни градоустройствени планове и по правилата и нормативите, действали по време на извършването им или съгласно този закон, и ако са декларирани от собствениците им пред одобряващите органи до 31 декември 1998 г.
(3) Незаконни строежи, започнати след 30 юни 1998 г., но неузаконени до обнародването на този закон, не се премахват, ако са били допустими по действащите подробни градоустройствени планове и по правилата и нормативите, действали за посочения период или съгласно този закон, и ако бъдат декларирани от собствениците им пред одобряващите органи в 6-месечен срок от обнародването на този закон.
(4) При отчуждаването на строежи по ал. 1 и на узаконени строежи по ал. 2 и 3 те се оценяват и за тях се дължи обезщетение на собствениците по общия ред.
§ 16. (1) (Доп., ДВ, бр. 65 от 2003 г.) Строежи, изградени до 7 април 1987 г., за които няма строителни книжа, но са били допустими по действащите подробни градоустройствени планове и по правилата и нормативите, действали по време на извършването им или съгласно този закон, са търпими строежи и не подлежат на премахване и забрана за ползване. Те могат да бъдат предмет на прехвърлителна сделка след представяне на удостоверение от органите, които са овластени да одобряват съответните инвестиционни проекти, че строежите са търпими.
(2) Незаконни строежи, започнати в периода 8 април 1987 г. - 30 юни 1998 г., но неузаконени до влизането в сила на този закон, не се премахват, ако са били допустими по действащите подробни градоустройствени планове и по правилата и нормативите, действали по време на извършването им или съгласно този закон, и ако са декларирани от собствениците им пред одобряващите органи до 31 декември 1998 г.
(3) Незаконни строежи, започнати след 30 юни 1998 г., но неузаконени до обнародването на този закон, не се премахват, ако са били допустими по действащите подробни градоустройствени планове и по правилата и нормативите, действали за посочения период или съгласно този закон, и ако бъдат декларирани от собствениците им пред одобряващите органи в 6-месечен срок от обнародването на този закон.
(4) При отчуждаването на строежи по ал. 1 и на узаконени строежи по ал. 2 и 3 те се оценяват и за тях се дължи обезщетение на собствениците по общия ред.
- донна2
Re: обстоятелствена проверка
по мое мнение и при обстоятелствена проверка също би следвало да се изисква удостоверение за търпимост
- донна2
Re: обстоятелствена проверка
много компетентно донна2. моля те кажи какво трябва да се направи със сграда, за която сме получили разрешение за строеж през 1996год., техническа експертиза изготвена по поръчка на един от участниците /инвеститор/ с отстъпено право на строеж, ни сочи дата 1998 год. за поставен покрив. От овластените общински служби съответен протокол или акт 14 не е изготвян. Тех. експерт. е изготвена от лицензиран оценител. Каяква би била правната сила на този документ. Сложен казус. При внимание от твоя страна ще обеснявам допълнително. Благодаря.
- lu
Re: обстоятелствена проверка
Става въпрос за законен строеж ,да разбирам ли че обекта е бил в груб строеж ,но не е издаден акт обр.14 , мисля че в случая би следвало да се направи едно архитектурно заснемане /с оглед доказването етапа на сградата/, да се представи сметната документация ,както и проекта и всичко това в общината ,за акт 15 и 16 /понастоящем според ЗУТ разрашение за ползване /
Най добре идете в техническа служба при съответната община ще ви обяснят какво и как точно да представите
Най добре идете в техническа служба при съответната община ще ви обяснят какво и как точно да представите
- донна
Re: обстоятелствена проверка
super, donna! 4etoh dosta dnes i v ob6ti linie tova e. za vsi4ki s podoben kazus moga da prepora4am Savin Kova4ev -proceduri po ZUT. sori, trevialno, no var6i rabota.
- lu
7 мнения
• Страница 1 от 1
|
|
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 42 госта