начало

Столичните адвокати призоваха ВСС да провери поведението на прокурори по случая със съдия Мирослав Петров Столичните адвокати призоваха ВСС да провери поведението на прокурори по случая със съдия Мирослав Петров

Фонд Ремонт и Обновяване

Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Фонд Ремонт и Обновяване

Мнениеот sisi19 » 31 Мар 2013, 23:28

Здравейте,
С оглед задължителният фонд "Ремонт и обновяване" 2010г се взе решение на ОС да се събират пари на входа съразмерно ИЧ от ОЧ на апартаментите, като най малките заплащат по 1% от минималната работна заплата, на следващите по големина сумата да се изчислява съразмерно идеалните им части от ОЧС.

Освен тава приехме и отделен бюджет на входа от 150 лв, които примерно да се разходва за : изгорели лампи, счупени стъкла и въобще за консумативи.

Днес избрах ме служебен домоуправител, като касиера който ще обслужва входа, каза че парите събрани за този фонд се разходват за месечни консумативи както и за евентуални ремонтни разходи по ОЧ на сградата, и всеки апартамент може да заплаща по 1% от минималната работна заплата без значение от неговата големина и ИЧ.

Кое е правилното? Решението което ние сме взели, или това което казва новият домоуправител-касиер.

В първият случай, ако се наложи примерно ремонт на покрива, то всеки знае че е заплащал според ИЧ на жилището си, и в случай на недостиг на средства, то при доплащане, сумата ще е в пъти по малка.

Как ще стане тогава разпределянето на средствата с оглед казаното от новият домоуправител-касиер.
sisi19
Потребител
 
Мнения: 910
Регистриран на: 06 Май 2009, 12:44

Re: Фонд Ремонт и Обновяване

Мнениеот rts » 02 Апр 2013, 18:25

Кажете на домоуправителя, че решенията за етажната собственост се вземат от Общото събрание на етажните собственици, а не от него, а той е длъжен да ги изпълнява, независимо дали ги счита за правилни или не.
Решенията на Общото събрание могат да се оспорват от собственик по предвидения ред и срок.
Отделно от горното: Вие сте прави, като сте решили за фонд "ремонт" да събирате суми, пропорционални на общите части, припадащи се към обектите - съобразно чл.50 ал.2 от ЗУЕС. Прави сте и като сте решили да съберете отделна сума за текущи поправки, които са т.н. разходи за поддържане на общите части - съобразно чл.51 ал.1 от ЗУЕС, разходите за управление и поддържане на общите части се разпределят поравно между живущите, т.е. принципът на разпределение е различен от този за ремонт.
rts
Активен потребител
 
Мнения: 1407
Регистриран на: 29 Ное 2005, 17:02

Re: Фонд Ремонт и Обновяване

Мнениеот dikobraz » 02 Апр 2013, 18:43

sisi19 написа:Освен тава приехме и отделен бюджет на входа от 150 лв, които примерно да се разходва за : изгорели лампи, счупени стъкла и въобще за консумативи.
Днес избрах ме служебен домоуправител, като касиера който ще обслужва входа, каза че парите събрани за този фонд се разходват за месечни консумативи както и за евентуални ремонтни разходи по ОЧ на сградата, и всеки апартамент може да заплаща по 1% от минималната работна заплата без значение от неговата големина и ИЧ.

този бюджет от 150 лв, от парите за фонд ремонт ли са?
Ако е така, за мен това е неправилно.
Парите във фонд ремонт се събират от собствениците съгласно Ид.Ч. а парите за консумативи се събират съобразно броя живеещи / и животни подлежащи на извеждане /
При всяко положение според мен парите трябва да се разделят - За фонд ремонт / в отделна банкова сметка както е в ЗУЕС / и за месечни консумативи.


Не е препоръка
dikobraz
Потребител
 
Мнения: 170
Регистриран на: 14 Ное 2005, 20:33

Re: Фонд Ремонт и Обновяване

Мнениеот sisi19 » 03 Апр 2013, 11:13

Здравейте, благодаря за отговора който принципно потвърждава и моето мнение.

Относно отделните 150 лв, същите са вид бюджет на входа, които пари се разходват за изгорели крушки, счупени лампиони по етажите, ако има счупени стъкла на асансьор и прочее. За дребни разходи. Т.е ако от тези 150 лв са закупени 5 крушки = 5 лв общо, то след това тези 5 лева се разпределят по равно между апартаментите за да може да се възстанови сумата от 150 лв.

А фонда следва да се разходва за по големи и крупни ремонти - покрив, спукани тръби, отпушване на канализацията, ако има повредени щрангове и т.н.
sisi19
Потребител
 
Мнения: 910
Регистриран на: 06 Май 2009, 12:44

Re: Фонд Ремонт и Обновяване

Мнениеот toni_sf » 03 Апр 2013, 12:02

sisi19 написа:Здравейте, благодаря за отговора който принципно потвърждава и моето мнение.

Относно отделните 150 лв, същите са вид бюджет на входа, които пари се разходват за изгорели крушки, счупени лампиони по етажите, ако има счупени стъкла на асансьор и прочее. За дребни разходи. Т.е ако от тези 150 лв са закупени 5 крушки = 5 лв общо, то след това тези 5 лева се разпределят по равно между апартаментите за да може да се възстанови сумата от 150 лв.

А фонда следва да се разходва за по големи и крупни ремонти - покрив, спукани тръби, отпушване на канализацията, ако има повредени щрангове и т.н.

Направо вече ще се спукам от смях ,какъв служебен домоуправител ,какъв служебен касиер :D и ОС да ги избере , направо е ужасТ от простотия . Още се чудя защо тънем в мизерия .
Задължение на българският гражданин е да зачита правата и законните интереси на другите
toni_sf
Активен потребител
 
Мнения: 1881
Регистриран на: 04 Юли 2010, 11:38
Местоположение: гр СОФИЯ

Re: Фонд Ремонт и Обновяване

Мнениеот sisi19 » 03 Апр 2013, 14:34

Освен това имаме и огромен проблем с касата. По мое настояване на 28.02.2013 се взе решение на ОС да се направи ревизия на касата. По смисъла на ЗУЕС, след като няма срок за това в отразен протокола на ОС, то същата би следвало да се извърши в 14 срок от обявлението на изготвяне на протокола и неговото подписване.

Да но и до ден днешен няма изпълнение подплатено с протокол от ревизията.

Практически касиера от 4 години е обсебил касата, и за пореден път не изпълнява решение на ОС, на което решихме касата да се предава на 6 месеца по възходящ ред на номерата на апартаментите.

ОСВЕН това, все още настоящият касиер е и в Контролният съвет / Контрольор, които по ЗУЕС е задължен да дава отчетност всяка година.

Касовата книга е тип тетрадка формат А4, разграфена на отделни колони. Когато се дават парите НЕ се слага подписа на този който заплаща сумата, а касиера сам го подписва........
sisi19
Потребител
 
Мнения: 910
Регистриран на: 06 Май 2009, 12:44

Re: Фонд Ремонт и Обновяване

Мнениеот dikobraz » 05 Апр 2013, 11:26

За да не дава касата, а и да не се прави ревизия, има нещо...
Малцина биха се натискали да водят каса на Ет.С. освен ако няма материален интерес.

Вие ще решите как да продължите.

Това е само мнение, не е препоръка...
dikobraz
Потребител
 
Мнения: 170
Регистриран на: 14 Ное 2005, 20:33

Re: Фонд Ремонт и Обновяване

Мнениеот lakavitsa » 23 Май 2013, 23:45

Тук има доста смешни неща, егати касиера, щом е и контрольор на самия себе си. Т.е. контрольорът, който следва и да следи и контролира изпълнението на решенията, да прави /поне на всеки 3 месеца/ ревизия и на касата.
lakavitsa
Потребител
 
Мнения: 683
Регистриран на: 26 Май 2010, 14:00

Re: Фонд Ремонт и Обновяване

Мнениеот dream1984 » 29 Май 2013, 14:59

да не отварям нова тема да попитам и аз
в момента нямаме такъв фонд и всеки живущ заплаща по 5лв.
какво бихте ме посъветвали да направя така че да няма линч при евентуално създаване на такъв фонд?
благодаря
dream1984
Младши потребител
 
Мнения: 83
Регистриран на: 20 Юли 2011, 14:49

Re: Фонд Ремонт и Обновяване

Мнениеот lakavitsa » 29 Май 2013, 18:00

да не отварям нова тема да попитам и аз
в момента нямаме такъв фонд и всеки живущ заплаща по 5лв.
какво бихте ме посъветвали да направя така че да няма линч при евентуално създаване на такъв фонд?
благодаря

минималната работна заплата в момента, считано от 01 01 2013 е 310.00 лв
т.е. най-малката вноска би следвало да бъде съобразно нея 3.10 лв.
и тя се отнася за този който има най-малко дялово участие изразено в процент от общите части. Останалите собственици на ЕС с по-високи дялови участия заплащат месечна вноска съгласно ЗУЕС и в съответствие с този процент - Ако отделната етажна единица има 3% идеални части от общите части и плаща 3.10 лв., то този с 4% ще плаща по формулата :
3.1 към 3% = Х (където "х" е търсената сума за 4%) към 4%

Х = 3.1 х 4 делено на 3 или прибл. 3.13. Разбира се с общо съгласие на ОС ще го закръглите за по-лесно изчисляване. Строг контрол всеки 3 месеца от страна на контрольора /контр. съвет/ ведно с управителя може да спести линчуването...Още по-добре е в банка, където не може да пипа всеки съобразно договора който ще сключите с банката за теглене на средства при необходимост. Това е идеалния случай. Практиката при нас бе такава, че "касиера" си раздаваше пари и приемаше вноски, кой колкото има...И накрая си ги похарчи за каквото си поиска...

Не съм юрист, но може да ви е от полза това.
lakavitsa
Потребител
 
Мнения: 683
Регистриран на: 26 Май 2010, 14:00


Назад към Етажна собственост


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 18 госта


cron