начало

Пленумът на ВСС стартира втора процедура за избор на шеф на ВАС Пленумът на ВСС стартира втора процедура за избор на шеф на ВАС

Защита на доставчик

Казуси по търговско право. Търговска регистрация
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Защита на доставчик

Мнениеот uragun » 23 Окт 2021, 13:40

Здравейте,

Искам да помоли за консултация.
Продавам разнообразни електрически битови уреди. Пращам с Еконт с опция за преглед и тест.
Продавам как то ЕООД.
Уреди е китайски, нямам гаранция от китайци, винаги предупреждавам клиенти.
Все пак, ако клиент имат проблеми с моят уред - аз прави ремонт самостоятелно. Предимственно без допълнително плащане. Инженер-електрончик съм.
Два дни преди, изпратих един чисто нов уред с опция за тест към един клиент.
Днес имам претензии от страна на този клиен. Той каже че уред не е работещ.
Опция за тест преди плащане беше игнорирана, той не тествах при еконт, защото "нямах време".
Аз помолих клиент, да извади предпазител отзад и провери, жив ли.
Той отговорих че вече разглобих уред напълно, изпратих към мен снимки на вътрешни части на уред.
Аз попитах, защо уред разглобен, защо не беше изпратен обратно за ремонт и имат ли клиент знания за подобен ремонт. Той отговорих че "спокойно, аз ще оправи всичко сега". Аз попитах ще имат ли клиент претензии към мен, ако не става за самостоятелен ремонт. Той отговорих че "не".
След примерно един час, той изпратих снимки, че свалих трансформатор от платка и попитах мен, предлагам ли подобни трансформатори, как то резервни части. Аз розбрах че клиент нямат знания за подобен ремонт, защото трансформатор точно е жив. И попитах защо той отново питат мен, ако говорих че ще оправи всичко самостоятелно. Той не отговорих, обаче започнах заплахи че при него има име на моята фирма, телефон и т.н. Има съответни институции за защита на потребителя.
Аз имам подозрение, че той има още един подобен уред закупен отнякъде, счупен, и сега иска да получи безплатен ремонт от моята страна.
Моите въпроси.
1. Кои грешки беше направени от моята страна при тази продажба ? Ако той ще подаде сигнал при КЗП, какво аз нужно да предостави за потвърждение, че не съм измамец ? Имам извлечение от еконт, че изпратих с опция за тест. Имам картинки с моята беседа с клиент. Какво нужно още ?
2. Какво нужно да прави в бъдещо, да нямам подобни проблеми от страна на клиент, кой не използват тест преди плащане, нямат знания за ремонт, разглобява моите уреди самостоятелно, а след това каже че виновен доставчик. Закупих нумерирани гаранционни стикери. Мисля че нужно да слагам тези стикери преди изпращане, срещу разглобяване на уреди от страна на клиент.
3. Какви проблеми аз мога да чакам от КЗП и други инстации, без зависимост че аз не правих някаква измама и имам всички тези доказателства ?

Извинявамсе за лош Български. Чужденец съм.
Благодаря за отговори предварително.
С уважение.
uragun
Нов потребител
 
Мнения: 2
Регистриран на: 06 Юни 2020, 19:17

Назад към Търговско право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта


cron