![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Едит: за поста отдолу -
Ходя редовно на село...с колата.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Понякога помагам на дядо ми за овците, че вече е стар. После хапвам прясно месце, защото съдържа едни вещества, дето помагат на мозъка да мисли.
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
|
|
tankovbg написа:Trapped
Законът се спазва такъв какъвто е.
В закона глобата е фиксирана, с което не се дава възможност на наказващия орган (и съдът) да я намалява каквато практика би изобилствала (на всеки е ясно как би станало). Ако, както казваш в закона е "до 100 лв.", то нищо няма да пречи на този орган да наложи 5 лв. защо не и 0.01 лв.
Така че тези "законодраскачи" както ги наричаш са се сетили за друго, наречено корупционна практика.
Целта на електронните средства за засичане на нарушенията и фиксираните глоби е да се елеминира напълно субективната преценка на контролния (наказващия) орган. Така е в цивилизования свят, такива случаи като твоя там въобще не се коментират. Там обаче впечатляваща е бързината с която се реализира наказанието - например ако днес нарушиш в тридневен срок следва да си платиш санкцията, ако не я платиш моментално получаваш призовка за съд.
А там производството е бързо и плащаш още доста отгоре.
Така че там никой не си позволява да не плати в срока.
Да не ти казвам, че в някои държави за неплатена глоба те осъждат и на затвор, докато изработиш там парите.
Радвай се че си нарушил в България и си плати 100_те лева.
Та глобите при нас са най ниските в целия ЕС, очевидно се имат предвид, доходите и реалните възможности да се плащат глобите. Това от своя страна дава възможност на разни "ефета" с мазни коли да не ги е еня за глоба от 100 лв. и да нарушават масово. Резултата е такъв като на Ставински например.
Например законодателя би могъл да помисли за корекционен коефициент на тази глоба в зависимост от застрахователната стойност на автомобила.
Ако всичко това не искаш да го асимилираш си остава твой проблем.
Очевидно търсиш някой да ти съчуства тук, но такъв явно не се намери. А тази тема е актуална защото става въпрос за един все още необуздан геноцид по пътищата, и то предимно на невинни жертви.
Порови се малко във физиката (Според втория закон на Нютон силата е равна на масата по ускорението) за да разбереш какъв е спирачния път на един автомобил с тегло 1,5 тона и тази скорост за която претендираш. За да разбереш, че ако например едно дете пресече в населеното място пред теб дори на 15 м. ще го убиеш. А тук има и други забавящи фактори - време за реакция да се натисне педала на спирачките, време за сгъстяване на спирачната течност и задействане на накладките, състояние на спирачната система, влажност или опесъчена пътна настилка и пр.
Дано не ти се случва.
Trapped написа: Споменах за пистата на "Тракия", където ограничението е 80, а на пътя може да кацне самолет. След като така сляпо защитавате малоумния закон - дайте ми разумно обяснение на това конкретно ограничение и веднага се отказвам от тезата си.
Enforcement tolerance
Speed limit enforcement often begins at a small amount above the speed limit. For example, speeding citations for 1 unit (mph or km/h) above the limit are rare. In certain cases, such as Houston, Texas, only 1% of speeding citations are for less than 10 mph (16 km/h) above the speed limit (Houston Chronicle, "It's really true: Drivers going less than 10 mph (20 km/h) over limit rarely ticketed", November 24, 2002).
In the United States, speeding enforcement tolerance is usually up to the discretion of the arresting officer. A small tolerance is almost always allowed even where traffic signs advise "NO TOLERANCE." Some states have official tolerances, such as Pennsylvania. As per state law, one cannot be cited by an officer using a radar/laser gun for traveling less than 10 mph (20 km/h) over a speed limit of less than 55 mph (89 km/h) or for traveling less than 6 mph (10 km/h) over a speed limit of 55 mph (89 km/h) or greater.[21]
In Taiwan, even though the Regulations on Establishing Traffic Signs and Indicating Lines (zh:道路交通標誌標線號誌設置規則) define the speed limit signs to show absolute limits, the police agencies have generally agreed a tolerance of up to 10 km/h. A notable exception was the Hsuehshan Tunnel opened on June 16, 2006 with automated speeding cameras. After the zero tolerance on speeding created controversy,[22] effective 00:00 (UTC+8) on September 16, 2006, a tolerance of 10 km/h has been allowed as on other Taiwanese roads. [11]
In the United Kingdom ACPO guidelines[12] recommend a tolerance level of the speed limit "+10% +2 mph" (e.g. a tolerance level in a 30 mph (50 km/h) zone of 35 mph). However, each police force or safety camera partnership has the ability to use its discretion when setting the levels at which drivers will be prosecuted.
In the Netherlands drivers can get a fine for driving 4 km/h over the speed limit, after applying a 3 or 4 km/h correction factor to compensate for measuring errors. Police officers are usually not allowed to use their discretion when setting the speeding threshold during enforcement activities by photo radar.
Road safety improvements in the Australian state of Victoria are largely attributed to infrastructure improvements and speed management including tougher tolerances and enforcement. Low level speeding is targeted because of the overall population effects. This is best explained by the recent Auditor General's independent review[23] which cites:
The relative risk of casualty crash involvement for vehicles travelling only a few km/h above the speed limit is lower than for those travelling a greater amount above the limit. However the contribution of “low level speeders” to the total number of casualty crashes is high because of the high number of motorists travelling at these speeds. Therefore, “low level speeding” represents a substantial risk across the road network.[24]
Victoria has some of the tightest speeding tolerances in Australia, with 3 km/h if the speed is under 100 km/h, or 3% if over 100 km/h. This is despite the fact that the Australian Design Rules only stipulate that a car's speedometer must be accurate within a 10% tolerance.
Trapped написа: Аз себе си съм се гледал и знам какво впечатление ще оставя в някой белгийски полицай - "здрав, прав, трезвен, адекватен, с автомобил, който изглежда изправен".
Trapped написа:Е аз си признавам без бой, че не знам защо в онзи белгийски тунел има ограничение. Вероятно има някаква причина.
|
|
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 33 госта